torsdag 1 januari 2015

2015-01-01 Nytt år och jag har Feeling.

Igår tackade vi alltså av 2014 och välkomnade 2015.

2014 är nu över och vilket år det har kommit att bli, jag kan utan att överdriva säga att det varit det mest händelserika året i mitt 20-åriga liv. Allt från två oförglömliga veckor på Gran Canaria med bästa vännerna, tävlingar i Beligen, student, super-sommar och nu nyligen flytt till Australien har jag hunnit med under året. Scrolla vidare så ska jag försöka dela med mig med lite bilder och ord!

Först och främst vill jag passa på att tacka alla som stöttar mig, ni betyder otroligt mycket för mig och det ni gör underlättar min satsning! Extra tack till mina sponsorer, det är en ära att få samarbeta med er!

Efter att ha bakat surdegsbröd hela vintern så begav vi oss till Gran Canaria för två veckors värme.

På toppen av något berg på GranCanaria med min kära kompis Emil! Wow vad mycket kul vi hade på våra cyklar tillsammans förra året!!


Gänget. Om ni inte redan förstått det så var Gran canaria var underbart, det var coolt att cykla över molnen, kul att umgås med mina fina vänner och två veckors bra träning.

Träningslägret på grancanaria ersattes av träningsläger i Göteborg med Merida. Valentin Baat medverkade och knäppte några proffsiga bilder, personliga favoriten:

Hela våren var full av cykel, till påsken åkte jag återigen söderut, denna gång med destination Belgien och mina första tävlingar med Team Bliz-Merida kördes. Det var hur kul som helst och ett av mina bästa cykelminnen hitills. Hårt var det också. 
Henke och jag efter sista kungaetappen av Arden Challenge!

Bild
Slet hårt på flera tävlingar.

Bild
Fick kliva upp överst på pallen en gång.
Bild
Arrangerade en tävling med dessa grabbar, det var kul och mycket att tänka på. typ nybörjartävling. 

Efter 10 veckor med tävlingar varje helg var det dags för studenten och studentveckan, kanske (definitivt) den bästa veckan och stunden detta året, jag visste att det skulle bli kul att ta studenten men på riktigt nu, det vart så mycket roligare än jag någonsin kunde föreställa mig. Wow. 

Bild
Bild
Bild

Bild
Lyckliga dagar.

lyckliga, lyckliga dagar.

Att bli klar med skolan var både befriande och lite sorligt, att lämna Falun som jag bott i, i 2.5 år och trivts så himla bra var inte alls kul. Alla vänner och roliga minnen jag har från denna tiden kommer jag aldrig att glömma. Det bästa av allt är ju att Falun står kvar och jag kommer tillbaka! 
Finaste Falun.

Att gå vidare från skolan var skönt då jag kände mig väldigt färdig med den speciellt efter 4 år i gymnasiet, men tankarna, vad ska man göra nu? osv. osv. fanns och finns absolut där. Under sommaren styrde jag ut på en lång roadtripp själv med flera roliga stopp. Roadtrippen gick, Kinnekulle och LVG-SM, Falun och sälen för lite merida Filmande, Borås för kortbane SM och träff med Albin följt av U6-cycletour, vilken rolig vecka det var. Synd att formen inte var bättre än den var. 

Bild
Pink Edition

Sommarlovet varade längre än vanligt iår, även om jag hann med lite olika jobb så var det som sommarlov fram till Oktober, han med massvis med bra och rolig träning runt om i landet och även tävlingar, lyckades därmed bli tvåa i Sverige-cupen någon som jag är väldigt glad över! 

Efter att ha satt punkt på cykelsäsongen så var jag iväg på en veckas semester i Kroatien med Familjen Martin & Flygare.

Här är de familjen.
Kroatien är ett ställe jag mer än gärna återvänder till. 

I November åkte jag och Ellinor till Farmor, Farfar och kusinerna i Irland för en helg.


Sedan vart det en himla massa jobb innan jag och Ellinor den 8.de december begav oss med våra väskor och varsin enkelbiljett till Australien och Melbourne. 30 timmars resa är en ganska så lång resa, men oj så värt det när man kommer fram till ett paradis som detta. Har nu varit här i 22 dagar och trivs mer och mer för varje dag.  

Nu har jag glömt bort en hel massa roliga saker jag gjort. Detta var några av händelserna under året och vill man så kan man ju gå tillbaka i bloggarkivet och kolla på året som varit. 

Under 2014 hann jag åka till, Norge, Belgien, Tyskland, Kroatien, Irland & Australien. Varje resa har gjort mig oerhört mycket rikare. 

Gårdagen och kvällen var en mycket lyckad kväll. En picknick i den Botaniska trädgården inne i Melbourne, restaurang och fyrverkerier tillsammans med min underbara flickvän. Sedan gjorde vi en sista toppen grej, men det får ni läsa mer om om ett par dagar. 
TACK FRÅN OSS FÖR I ÅR.

Nu är vi alltså igång med 2015, ser verkligen fram emot vad detta år kommer att bjuda på. Jag hoppas och tror det kommer bli minst lika bra som detta året har varit. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar