fredag 3 juli 2015

1.a veckan på Städarna är klar.

Se där ja, 1.a veckan på städarna är gjord. Grymt kul ställe det där alltså och jag verkligen älskar mig jobb, det jag gillar mest är att det är så varierande och alltid finns nya utmaningar och saker att göra.

Mina arbetsuppgifter är först och främst att sköta sjukskrivningar för personalen på lite drygt 60 medarbetare. Jag är också kvalitets ansvarig och ute hos kunder och kollar så att städningen vi levererar håller rätt nivå. I veckan har jag också varit ute på säljmöten, väldigt kul och intressant. Det är en konst att sälja!

Så för att sammanfatta veckan har det blivit väldigt mycket jobb, träning och inte så mycket annat. Tiden går rätt fort när man jobbar heltid och tränar på det märker jag (och ja det är en liten omställning, jag är riktigt imponerad av alla som lyckas så bra med detta pussel).

Veckans roligaste träningspass var träningstävling i onsdags då vi körde ett labdsvägs linje. Vi var ett dussincyklister och jag tyckte vi gjorde tävlingen väldigt hård. Första attacken kom efter ca 200 m... ...av mig.  Sedan duggade attackerna på in till spurten där jag var lite väl het på dragen och drog igång för tidigt.

Igår drog jag till Ellinor direkt efter jobbet där vi firade Filippa och åt god mat ute i det underbara vädret, det är så efterlängtat!!

Idag är det dagen före Mörksuggejakten och den har spenderats vid Vättern. Underbart även om jag har somnat 3-4 gången, ja det här med vardagspusslet tar på krafterna. Haha.

I skrivande stund sitter jag på tåget (där cykeln är välkommen) påväg emot Falun och Dalarna igen. Skönt att slippa köra 60-80 mil i bil även om jag gillar det så kan det bli lite långt varje helg. Får sova hos Casper och Felicia och åker imorgon hem med Martin och Tor. Tack för lösningen!

Själva tävlingen ser jag mycket  fram emot har inte kört Mörksuggejakten tidigare men har hört att det ska vara en kul och snabb bana. Jag har till Helgen valt att köra min Big.Nine (trots att min big ha ninety-nine är så kul & snabb) har tränat lite mer på ht.n sista tiden och tänkte ge den en chans imorgon. Håller tummarna för att benen vaknar till jämfört med morgonenspass...

Mtb dagar som denna är precis som Henrik Öijer skrev på sin blogg för några dagar sen bland det härligaste som finns. Älskar känslan av att susa fram i skogen på en cykel!

Stort lycka till om du kör imorgon, annars önskar jag dig en trevlig helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar