söndag 13 april 2014

Mycket cykel.

Tävlingspremiären x2 är gjord och den värsta nervositeten har släppt för min del. Förutom det har det varit massa cykel denna helg blandannat: Flandern runt U-23, MTB världscup & Paris Roubaix.

Ska vi prata lite om min insats från helgen? Jag är väldigt nöjd med känslan jag har haft och tar med mig till nästa helg då det ska gasas i Belgien. Känner mig uthållig och samtidigt snabb när det krävs. Kommande lopp vill jag "spännabågen" lite hårdare och se vart de kan sluta. För även om det inte alltid är en dans på rosor att åka med så vore det kul att försöka vara med och tävla lite mer det tror jag att jag skulle klara!

Idag på östgötaloppet blåste det storm, asså helt tokigt mycket. När någon vindby kom så var det flera åkare som blåste av vägen. Ja ni hör ju. Kantvind är jobbigt i strängen men kul i vingen kan jag konstatera. Första gången det gasades på riktigt i dag körde Motala som tusan och istället för att vara där framme där jag ville så var jag långt bak, för långt bak. Efter lite krigande så var jag dock tillbaka i matchen igen och in på småvarven försökte jag köra aktivt men benen var lite krispiga. Kom imål nöjd men med okänd placering.

Nu ska jag softa några dagar och ladda för att resa mot Belgien på tisdag!

Har ingen rolig bild men hoppas få någon från helgen snart, kan ni vänta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar