torsdag 14 januari 2016

Alternativ träning, må bra träning.

Hur mycket hinner du träna? Tränar du något? Ska du tävla i sommar?

Frågorna kommer ofta och är många. Det är tufft att jobba heltid och jag har inte kunnat eller orkat träna precis som jag gjort tidigare år. Man inser verkligen hur gött man hade det under skoltiden och då speciellt i Falun. När cyklingen och träningen var i centrum, högst prioriterat och allt annat runt omkring. Ja ni fattar galoppen.

Det är en ganska så stor omställning, min vardag är fullspäckad med jobb varje dag 7-16. Lägg där till en flytt och allt som hör där till så går mycket energi åt till livet, all eloge till er med jobb, familj och kanske ett hus på det. Hur ni hinner orkar och gör det så bra är imponerande. Jag håller på att leta mig dig.

Under hösten har jag tränat mest för att må bra och ha kul även om jag haft lite tanke över vad jag vill få utfört så har det varit skönt att kunna anpassa träningen efter mitt schema.

Jag har kört mycket alternativt, det har jag alltid gjort. Det trivs jag med, under hösten har jag plockat upp något jag alltid gillat men inte gjort så mycket, klättrat.

Löpning och styrka är andra roliga alternativa bryt från trampandet. Dessutom ser jag det som ett bra sätt att hålla sig skadefri, jag tror att lite variation berikar!

Hur ser du på alternativträning och tränar du något särskilt?

Allt väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar