måndag 16 april 2012

Hur det gick.

Första tävlingen är nu historia och jag blickar framåt och hoppas att de kommande veckornas träning/tävling kommer att ge goda resultat på formen med fart och tryck i benen!

Gårdagens lopp är väl inget att sätta på tavlan direkt. en 15.de plats.. Linköping och östgötaslätten visade sig från sin bästa sida och jag tyckte ändå att benen svarade som förväntat tills jag började få lite krampkänningar som tillslut var så kraftiga att jag bokstavligen trampade i fyrkanter på upploppet..
När det kommer till landsväg så tror eller inbildar jag mig att det handlar mer om erfarenhet. då jag inte kan säga att jag hade särskillt bra koll på vad som hände i klungan stundtals igår. ibland tycker jag at det känns som om jag har bra koll och ligger bra sen går tåget och jag tänker, oj vad fan hände där. I flera lägen blir jag lite ivirg eller avvaktande med för den delen och på så sett slösar jag på onödiga krafter. så att slipa på taktiken tror jag är a och o för mig när det gäller landsväg och det görs ju bäst genom att tävla och på så sett samla erfarenhet!

Det var det de eller nej juste, efter en knapp mil så börjar styret att vika ner sig. det lossnar. nej det får ju inte hända tänker jag. ehh, det går att köra tänker jag. men när vi gör en kraftig inbromsning följt av en kurva så känner jag nej detta måste skruvas åt. så glider bak genom klungan ner till service bilarna där jag får hjälp snabbt. Här är ett exampel på när jag inte kör så smart. börjar mata gärnet för att komma ikapp. det tog på krafterna men ikapp kom jag och efter det var det bara att börja tävla igen.

Gårdagen spenderades till största delen i soffan då jag kika på Elitens världscuptävling från belgien, Houffalize. Det var riktigt grymt :D
Jag han även med att packa och lite sånt för att nu sitta på tåget upp emot Falun och en vecka där uppe! Det sak bli skojj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar