måndag 2 april 2012

Mina två veckor på Mallorca!

Voilà

Här kommer en liten helhets bild över hur mitt träningsläger var på Mallorca.
Jag är riktigt nöjd med hur cyklingen gick under de två veckorna. Att kroppen klarade den ökade träningsmängden och förhoppningsvis har jag fått till alla parametrar så bra som bara möjligt.

Berg.




 "Nu är det dags att skörda frukten"

 som Vår coah: Marcus brukar säga!! Efter att ha drömt om att få komma till varmare breddgrader för att cykla så var vi äntligen framme. All packning kom med och vi möttes direkt av en strålande sol!
Solsken

They call it sunshine



Första dagarna spenderades på Mtb Cykeln och jag måste säga att det gick lite knakigt till att börja med.. Några mindra kracher blev det av. Men det är sånt man får ta. Terrängen var väldigt olik det jag cyklat på innan och då jag spände mig lite väl mycket gick det inte riktigt i lås utför branta steniga pariter. men efter några dagar så lossnade det verkligen och rätt som det var så droppade och både till höger och vänster. Detta finns det film på som jag hoppas kommer ut snart :D
Henke å Jag.

Längst bak av oss 25.


När det var dags att dra ut på landsvägshojjen första dagen så fick vi veta att det skulle bli "långt" Så jag lastade på med bars, sportdryck och så fort vi gett oss iväg var det hur nice som helst. med en klunga på 25 pers som åkte över. började ganska platt. de tre första timmarna. Sedan körde vi ett berg och lagtempo hem. Där det gick galet fort hela vägen hem. Så det vart långt. 18 mil 6 timmar och 31 i snitt...
Dagarna där på körde vi lite lagtempo för att få upp farten och panget i bena. Även ett gp-lopp som var sjukt kul och definitivt gav mersmak!

På toppen av piggen. 42.30 min lång uppförsbacke eller 15 km om man så vill.



Okej vi tog en fika.
Efter en välförtjänt vilodag var det bara på't igen då med dubell pass. superhårda 30 sekundare förljt av backintervaller. Förklaras bäst med ett ord... Brutalt...
Klädtvätt.
Palma

Första och enda vilodagen.

Akta er för dessa pojkar


Eeeemil Lind, min kära rumskramrat på lägret.
Marcus "Bamsa" Ottoson Steker på strandpromenaden.


Tillträda förbjudet: Hoppsan.
Say: Bäää



Det är väl för fint?


Cykelbränna? Oh, ja!

Speed, iIm Speed
Nishiki













Det bäst med att vara hemma: Kranvattnet <3


Sky View

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar