måndag 23 september 2013

Kort från säsongen 2013

Hej på er! 

Kollar man ut ur mitt fönster tillräckligt tidigt på morgonen så brukar man kunna se magiska soluppgångar. Igår njöt jag av detta under frukosten och tänkte att ni säkert också ville så så jag knäppte en bild:

Nu till kvällens ämne!

Tävlingssäsongen är slut för min del, när jag ser tillbaka på den så är jag på flera sett väldigt nöjd med den. Framförallt så är jag nöjd med att jag hade en plan som sträckte sig över hela säsongen, med mål för de olika delarna och faktiskt har lyckats hålla mig till den! Då det har gått lite sämre så har det oftast haft sina anledningar, då kan det dock vara väldigt frustrerande men jag har haft mina stunder med fin form också! 

Lite siffror över tävlingsåret: 
  • 31 Starter
  • 20 MTB (11 XCO, 6 Långlopp, 3 Sprinter.)
  • 11 Landsväg (5 linje, 2 GP, 2 prologer, 2 tempo.)
  • 4 Starter utanför sverige.
  • 1 Vinst. 1 andraplats och 8 topp tio resultat. 
  • 5.a totalt i SWE-Cup
  • 222 timmar (lite över 9 dygn) på resande till och från tävlingar. 
  • Oändligt många minnen och höjdpunkter. 
Att välja en höjdpunkt från detta år går inte, svårt att ens säga topp 3. 

Några saker jag dock kommer att minnas extra från detta år är: Ytligare ett grymt år i Falun, Lägren som jag varit på, I Göteborg med Merida, på Mallorca, i Norge (med merida även då), Lida loop är en tävling jag är extra nöjd med detta år, Göteborgsgirot var ett häftigt lopp, lika så Cykelvasan som var ett kanon arrangemang som slutade hårt för mig. Min pallplats i Göteborg följt av seger i Kungsör, De långa landsvägsloppen är ju även de "sköna" att tänka tillbaka på.

Jag glömde säkert något.

Jag måste även tacka alla som stöttar mig i min satsning, det betyder massor. Alla från min Familj, Flickvän, Tränare, Kompisar som alltid ställer upp (mycket kul gör vi ju också ;). Merida som hjälp mig med grymt material iår. Min klubb Antilopen, Haga Cykel, Lövdalens Handelsträdgård och Sogeti. Ni är alla ovärderliga. Så ett stort TACK till er!!! 

Jag skulle kunna fortsätta i evigheter...

...Kort och gott: detta år har varit fantastiskt!! 








Här följer några fler från igår: 





/August



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar