lördag 24 mars 2012

5h 54 min. 182 km. 31 i snitt.

Ja vart ska jag börja. Har trampat mer eller mindre konstant sen 9.30 imorse. efter en lite smått kaotisk start då 20 pers skulle pumpa däck med EN pump. ja ni kanske kan föreställa er.

Som rubriken lyder så vart det idag närmare 6 timmar över 18 mil och en snitthastighet på 31 för er som har koll så är det ingen svår matematik att räkna ut att det vart ett hårt pass. Men är ändå hyffsat nöjd med hur benen kändes. Tyckte att jag kunde trycka helt OK men man vill alltid kunna pressa lite mera men när det går närmare 70 km/h efter 5 timmar är det svårt att pressa mer. Jag lovar.

Första tre timmarna var seega men helt ok ben och strålande sol så svårt att klaga! Då vart det en fika i Petra och därefter började det gasas. Åkte uppför nån 5 km backe och där var jag 4. lite missnöjd där faktiskt... Tömde mig rätt rejält och när det var dags för lagtempo i 40 km var jag inte så taggad. sved som f*n tog en gel och snart var jag med i matchen igen :D Skön känsla de. Nu är jag hemma och blir chill innan vi ska äta kvällsmat. Avslutar seedenligt med några bilder från passet! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar