måndag 10 december 2012

Den typiska oturen när man reser med SJ.

Sitter i Sala som så många andra gånger. Det är ofta här saker går åt pipsvängen (milt sagt) då man reser speciellt Norrköping-Falun. Det är inte många gånger det har klaffat rätt denna höst...

Idag satt jag på tåget 06.30 för att vara i Falun nu 10.30 istället är jag i Sala och har ca 10 mil kvar. Tåget skulle gått härifrån 9.01 nästa 11.01 som de bad oss åka med. Detta tåg är nu även det inställt och beräknad avgångstid är 11.45 för inte så länge sen var det 11.25 jag kom hit 9.39 och får sitta på Salas hårda träbänkar i minst 2 timmar. Skäms SJ.


Det värsta är att det är så typiskt och tar så mycket onödig tid och energi. Jag missar lektioner i skolan, träningstid och framförallt kunde jag gjort så mycket annat än vänta på försenade tåg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar