måndag 31 december 2012

Mitt 2012


2012 är snart till ända. Tänkte att jag däför kunde skriva lite om året som vart, så njut av bilderna och läs. Tack alla ni som gjort mitt år.

Kort och gott: 2012 det bästa året i mitt liv


Den 8.de Januari flyttade jag upp till Falun. 
Ny inflyttad
Faluns hopptorn
BMX-Bana
Jag åkte skoter för första gången i mitt liv med Johan! :)
Ett av mina första distanspass med Pontus och erik. Snöigt Falun

Senare den 30.de firade jag och Ellinor 2 år tillsammans

I Februari snurrade jag lika många varv i velodromen som sekundvisaren snurrar på klockan på en dag. Ganska många alltså.
Velodromen
 I slutet åkte jag till London tillsammans med pappa och emil där vi träffade min gudfar, gick på stan och såg Chelsea mot Manchester United. Det var galet kul. En riktigt grym helg.
Man und-Chealsea i London.
Big Ben
 
Mars knackade på dörren och snart var jag på resande fot igen denna gången mot varmare breddgrader. Två veckor på Mallorca. Det var de två grymmaste veckorna någonsin. Jösses vad kul!
Mallorca
Årets längstapass närmare 6h

Johan och ja på toppen av "Jesus backen"
Grabbarna grus från vänster; Emil, Albin & Johan. (Mackan i bakgrunden)

Vad hände i April då? Jo jag åkte på ännu en resa, denna gång Tyskland/Heubach där vi cyklade en buendesliga. Tävlingssäsongen drog i gång med andra ord!!

Järnugn
Under maj kom värmen och tävlandet fortsatte, skolan gick frammåt och falun bjöd på det ena efter det andra!

 I början av juni tog vi sommarlov. Ett av de längsta sommarloven någonsin tror jag. Jag cyklade, träffade kompisar, seglade, jobbade, tältade, var på liseberg. Såg Kent, svenska björnstammen.
Jag och Emil åkte till London en repa till denna gång för att uppleva OS. Det var så jäkla häftigt det med. Nästa gång vill jag deltaga!
Leo och tindra

Som om inte det vore nog så åkte jag till stockholm där vi sog COLDPLAY. Vilken konsert alltså!
Där ingick väl Juli och augusti lite med. 
Coldplay, jag älskar konserter!

Började skolan den 27 augusti precis där innan vann jag ränneslättsturen som bjöd på vurpor, sol, vind och regn.

Under september körde vi ett par tävlingshelger nere i götaland. Blandade prestationer från min sida.

I oktober vart en ganska lugn månad, färdigtävlat på cykelfronten så träningen myste jag mest med, typ lite sköna cykelpass samt mycket löpning! Tog även en hel del kort, fina eller inte får ni avgöra!
Årets första snö

I november fyllde jag 18 år och tog körkort på min födelsedag, Grattis August!
Sedan så  Vart avstängd från skolan. Men fick vara hemma i norrköping mycket så det var ju ändå positivt. Jag svettsade, sprang milen på 38:48

KÖRKORT  

Under december har jag åkte skidor kört ettgäng fina distanspass med cyklistern. Åkt med försenade sj tåg, sett på julkalenderna samt ett helt gäng filmer!!

Nu har jag precis firat jul med min engelska släkt och det har ju vart trevligt!

Nu välkommnar jag 2013, Bring it on!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar