fredag 15 februari 2013

Styrkepasset.

Ska strax lägga mig har Emil i här i bäddsoffan ikväll...

Styrkepasset var mycket nice, 5 av 5 toasters. Vi fick lära oss frivändning med stöt, vilket är en olympisk gren, för egen del så ser jag nog ingen framtid i det som tävlan men att det är bra träning det är säkert.

Här kommer ett par fart fyllda bilder från när vi körde en annan övning med kettlebell kallad "norrmannen" Jobbiga grejjer.


Tompa är grym då han förklarar och visar på ett intressant sett, historierna är fler än vad det är dagar på året.. Alltid lärorikt att höra honom prata.

Anledningen till att just frivändning med stöt skulle vara bra för oss MTB-åkare är dels att man kopplar till bålen på ett bra och effektivt sett som liknar den då man cyklar i skogen, för det kräver ju faktiskt en hel del styrka. 
Själva stöten bygger på på framsida axlar vilket är bra då man kan hålla emot mer då man ex. trasslar i skogen och i bästa fall rädda sånt som annars hade resulterat i krascher.

Nu i kväll har jag träffat min familj och Kusiner. Ätit hamburgare på scandic och badat. 

Benen är rätt trötta efter dagens bravader men det är bra för mig och imorgon taggar jag inför ett fart fyllt skidpass där jag ser fram emot att ta i lite mera!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar