söndag 2 juni 2013

Långa Lugnet 2013.

Jaha det gick ju sådär de här. Kroppen fungerade bra, så det var riktigt skönt! Starten gick uppför startbacken så låg jag bra med i täten. Ut på grusvägarna låg jag rätt bekvämt men jösses vad det damma...

När vi kom tillbaka till lugnet för varvning så åkte vi under en tunnel uppe vid hoppbackarna. jag låg då på Emil Gabrils hjul när det bara säger pang. Hinner inte reagera förens samma ljud kommer från min cykel.
(_____________) < - - - - Lucka för svordommar. Så trist.

Hade med mig slang och kolsyrepump bara att när jag skulle pumpa med den så fanns det ingen gummipackning i munstycket vilket gjorde att jag inte fick i någon luft. Detta gjorde ju att jag tappade ännu mer tid. Fick fråga runt lite och tillslut låna en pump för ni skulle sett jag var inte ensam att punka där, när jag åkte var det uppåt 30 st som punkat där, någon sa att det hade blivit närmare 100 stycken där under dagen...

Sedan var det bara att kriga på och bra träning fick jag åtminstone!!

Detta var första gången cykeln satt stropp för mig denna säsong så jag har ändå klarat mig bra, alltid tråkigt när det händer och får hoppas jag slipper sådant även i fortsättningen.

Banan tyckte jag var toppen, riktigt krävande med alla höjdmeter och några stökiga partier. Regnet höll sig borta vilket även det var gött!

Vann gjorde idag Mattias Wengelin före Magnus Darvell och Mattias Nilsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar