onsdag 8 januari 2014

Sista terminen i skolan

Jag tror knappt att jag fattar att jag just nu är på väg upp till Falun för att dra igång sista terminen i skolan. Det går inte att förklara känslan jag har när jag ser tillbaka på de två åren som jag nu har bott här uppe, på ett sätt känns det som evigheter sen jag flyttade upp men samtidigt känns det inte alls länge sedan jag bodde hemma och gick i skolan i Norrköping. Falun har varit en sån fantastisk upplevelse. Jag har varit med om så otroligt mycket. Jag är oändligt tacksam och glad över att jag fått göra detta och tog chansen när jag fick den.

Nu ser jag verkligen fram emot att ta studenten, jag kommer att njuta av sista tiden i skolan, alla vänner och skriva mina slutprov så gott jag bara kan. Men det känns ändå lite konstigt, för vem gör det inte de liksom? Skolan har jag ju gått till så många dagar under så många år. Nu börjar skoltiden faktiskt att lida mot sitt slut. PÅ RIKTIGT och juni kommer att vara här fortare än någonsin tidigare. 2014, våren, sommaren och hösten kommer garanterat att bli annorlunda och jag är riktigt förväntansfull över det jag kommer att göra och uppleva. 


Nu har jag nyss bytt i Sala och är snart framme i Falun. Ingen snö än tror jag. Är det snö kommer jag att få en ordentlig chock. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar