fredag 28 mars 2014

Från studentmössa till studiefunderingar.

Medans jag väntar på att sätta på mig studentmössan så är det högtid att fundera på vad som händer sen, vad ska jag sysselsätta mig med i sommar och höst? 

När jag slutar gymnasiet i juni är det inte för att gå på sommarlov och sedan återvända till skolan i augusti utan i augusti är jag "fri" jag inser att skolan är en trygghet, att jag där får lunch varje dag och skolan är en naturlig plats att umgås med kompisar. Lika mycket som jag inser det, lika sugen är jag på att göra annat i höst att göra det jag vill! 

Ska man plugga något är det hög tid att söka nu, ansökningstiden går ut 15 april om jag minns rätt så häromdagen skapade jag ett konto på antagningssidan och började klicka runt lite på de olika kurser som finns att läsa. Oj vad mycket det finns, det slutade med att jag satt där med inte mindre än 17 olika kurser som verkade intressanta och jag skulle kunna tänka mig att läsa. Nu kommer jag inte att läsa 17 kurser i höst men jag kommer absolut att söka en del och så får vi se hur jag känner i juni/augusti om det här med att läsa på universitet/högskola. 


Jag ser fram emot att avsluta detta kapitel och börja bygga min framtid. Jag vill och kommer verkligen att försöka cykla så mycket som bara möjligt. Bli så snabb jag bara kan bli och kriga om vinster, det vill jag!


Hoppas ni får en härlig fredagskväll. Det ska jag för om 20 min är jag hos Ellinor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar