måndag 22 april 2013

Helgen.

En grym Merida helg i Oslo är slut. Var riktigt bra upplägg och mycket roligt förutom cyklingen. Riktigt kul folk som arbetar/cyklar för Merida!

Norge var väldigt trevligt tyckte jag med, hoppas jag får tillfälle att åka dit snart igen.

Igår kördes del 2 av Norge cupen, denna gång samma bana men flera varv, alltså xc. Var lerigt som satan även igår. 46 startandes i Elit och junisar och damer strax efter oss.

Det bästa med igår tror jag var alla härliga hejjarrop runt banan, det var verkligen skit kul att så många hejjade!

Det var ett hårt race, jobbiga förhållanden men lika för alla så!! Här, här och här kan du läsa om tävlingen och träna på norskan samtidigt ;)

Cykelmässigt så gick det inte alls, kom iväg hyffsat men sen dala jag mest och klarade inte av att följa när jag väl anlöt/blev ikapp åkt. Så det sög. Men lagningen gick bra! Aja, inte hela värden bara att bryta ihop och komma igen :D
_________________________________________________________________________________

Vi lämnade Darbu där tävlingen gick och åkte in mot oslo där vi tänkte äta på IKEA vilket tyvärr visade sig vara stängt så istället så åt vi på McDonalds tillsammans med Henkes Familj. Sa hejdå och åkte E18 norrut medans de åkte söder mot karlstad.

Efter typ 20 min så bromsas det kraftigt och vi hör en smäll och i nästa sekund blir vi påkörda bakifrån. Ingen person kom som tur var till skada. Men Emils bil och våra 3 Merida hojjar är bara skrot av. De andra två bilarna behövde tillochmed köras därifrån med bergningsbil. Efter en dryg timme ståendes där pratandes med polisen så eskorterade de av oss motorvägen där Henkes pappa kom och tog hand om det som var kvar av cyklarna...

Så det var en riktig pers, fy fan vad läsigt det var tror aldrig jag varit så rädd i mitt liv....

Sedan kunde vi fortsätta hemmåt utan cyklar och vid 10 igår kväll var vi tryggt hemma. Det är redan påväg nya cyklar till oss, Tack Petter och Merida!

Blev mycket text nu. Kolla in på Emils blogg för lite bilder vettja, så ska jag lägga upp bilder här om jag hittar några från tävlingen!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar