söndag 14 april 2013

Östgötaloppet 2013

Hallå där, nu sitter jag i bilen påväg emot Falun och skriver detta inlägg på telefonen för andra gången. Det har varit en kanon helg och ytligare ett bra lopp för min del är genomfört!

Det var stor skillnad idag mot igår då vi för det första körde halva tävlingen på en lång varv bana för att sen sluta med 10 varv på den 6,5 kilometer långa banan. Sen var klungan betydligt större idag. Drygt 100 man där de flesta?! Körde årets första tävling vilket gjorde att det var nervöst i klungan, efter drygt en mil så gick det några i backen, riktigt otäckt alltså!

Väl inne på småvarven så kände jag mig stark och här tog även jakten på utbrytningene igång.

På sista varvet så var det dags för en krach igen där folk kom flygandes i ögonvrån, usch! 1000 meter senare på upploppet var det dags igen..

Turligt nog kunde jag glida trygt över mållinjen! Vann gjorde idag Jesper Dahlström:)

Nu ska jag diskutera vidare med grabbarna grus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar