lördag 9 januari 2016

Återkomsten.

Oj, nu har jag inte bloggat sedan 17 augusti, det var dagen efter cykelvasan och pappa, jag och Leo gjorde en topptur. Tänk vad bra det är med en blogg / dagbok för att minnas vad man gjorde, minns DU vad du gjorde 17 augusti i somras.

Nu har vi gått in i 2016 och jag jag känner: Nu kör vi.

2015 vart på alla sätt och vis ett oförglömligt år och jag tänkte göra en liten återblick över året, om inte för dig så för min egna skull. Framförallt de sista 4 månaderna på året.

2015 firades in i Australien tillsammans med Ellinor, det var Magiskt. Mitt 2015 delas lätt in i 3 perioder januari-maj, på resande fot, jobbandes på ett café i Melbourne med fantastiska jobbarkompisar, varvat med häng i soliga parker dagsutflykter och volleyboll på stränder, en livsstil jag inte klagade över.

Vi lämnade Melbourne i mitten på mars när vi dragit ur det bästa av sommaren där, vidare till Sydney, så storslaget. Från ett par dagars storstadspuls hoppade vi in i en bil med alla våra ägodelar och satte GPS:n på Cairns efter 4 veckor på vägen och 550 mil senare kom vi fram till Cairns en resa i resan där vi verkligen levde i nuet uppskattade tillvaron och var 100% stressfria. Varje dag handlade om att hitta på ett äventyr upptäcka en ny plats. Löfte till mig själv: om jag någongång blir utbränd så ger jag mig iväg igen! 

Innan vi var åter på Svensk mark så stannade vi till på Bali och Hongkong.

Smultronen från Australien= -->









Hemma efter 6 månader på vift ganska så nöjda och glada över att vara tillbaka med vänner och familj. Cyklingen fick mycket fokus med träning i veckorna och tävlingar på helgerna också det en ganska så skön livsstil även om distanspassen i regn gärna kunde fått utebli. Minns att jag i 11 dagar i sträck cyklade med regnjackan på, kul. Verkligen. Det gav dock resultat och trycket i benen fanns verkligen där äntligen lyckades jag ta i på SM både på Sollerön och nere i småland!

Tillbaka i goda vänners lag!

SM-dags. 

Från, pass 7 av 11 i regn.

Emil tog studenten!


Sommarjobb på Städarna drog igång för tredjeåret i rad och jag fick min önskan uppfylld, jag fick jobbet som Arbetsledare! Sjukt glad och stolt över det!

Stolt!

Med nytt jobb var det full rulle, mycket att lära sig och sätta sig in i, sommarjobb i all ära men med flera uppgifter och större ansvar har det tagit mycket av min energi under hela hösten, alla dagar är inte en dans på rosor men ofta har jag otroligt kul på jobbet och går därifrån nöjd över att uträtta något! Till plussidorna hör en resa till Barcelona med jobbet, inte vilken resa som helst kan jag säga! Flera fina middagar, hotellfrukostar och mingel och framförallt ett grymt team och fantastiskt härligt gäng. Kort och gott jag Stortrivs.

På äventyr med Städarna.
"Jobbar"

Klättrade ute med en god vän, Per. 


Tog under hösten Ledklättringskursen Rött-kort och hängde mycket i selen. :)

Ellinor och jag = Sambos!!!!

Lite klent av detta, men ack så fint när jag väl gav mig ut!

Jul på Irland. 
Julklapp till mig själv. 

Vintern verkade ute bli och jag for till Nana och Grandpa i Irland över jul. Väl tillbaka i Sverige verkar vintern vara på frammarsch och idag var skidpremiären ett faktum.


Glada hälsningar till alla underbara människor i min omgivning!


Gott nytt år från Oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar