söndag 18 april 2010

Win Win Situation

Jag lever och det har varit en helt grymm dag!
Tänkte börja och berätta om alla bra saker som faktiskt är fler än de mindrabra/dåliga...

Tar er igenom tävlingen/dagen: Vi komm framm till ljungsbro utan för linköping vid 10 tiden och anmälde mig +lite annat man gör. Med 40 minuter tillstart så började jag värma lite och allt gick bra tills pedalen låste sig och gick totalt sönder. Men pappa han fånga upp dagge som hade kört klart och han kunde GE mig hans skor+pedaler. Med mottot Win win situation. han fick mer plats i garaget o jag nya grejor :D:D efter ett snabbt byte så börja det bli dags för start.
starten.

Starten gick och vi åkte ut på vårt 1:a varv utav 8. Det var hårdkörning direkt och redan under första vavet gick vinnaren (som jag inte har koll på vad han heter.) loss och fick en lucka på 1 minut!? :O Det andra varvet började jag få koll på banan och hur det gick till i klungan som var ganska så avaktande! Sen under det tredjevarvet så hade jag förmodligen mitt bästa!!
Jag låg längst framm och verkligen hade kul, smög mig upp och drog i ett parhundra meter sen smällde det och ett utav de alla rycken var igång. det var även då jag rikgit kunde trycka på och rättsom det var så var vi uppe i 57 på plant... under det varvet så känndes allt perfekt. kurvorna, min position och glädjen i att vara igång med tävlandet igen. Efter det gick detigentligen bara utför. Jag började känna av tröttheten efter drygt 30 kilometersåkning. men jag lyckades bita mig kvar i den baktre delan av klungan där det var betydligt jobbigare med slungan som bildas.
vid det femta varvet så tappa jag dom i ett av alla ryck som sliter vill jag lova. Men lyckades på nått sett komma i kapp och glida med i nån kilometer!
Lite kroppskontakt...

Därefter tog det totalt stop och jag slut. Tappade dem förgott och då var det lika bra att kliva av. men framm tillsdess så hade jag grymt skojj!
jag körde tillslut 4mil på 1timme och 6 minuter med en snitt på 37 nånting... men bara att ta nya tag och träna på!
Jag fick efter 6 varv kliva av vilket låter mycket bättre än bryda tycker det låter så drastiskt. Jag sattsade allt på att ligga med men tyvär så höll det inte hela vägen denna gång. Dels är det tidigt på sesongen och jag känner att kontitionen är på topp men benen är inte 100% än, pga att jag inte kört så mycket ute än. Medans flera av de andra varit iväg på träningsläger utomlans under sport och påsklovet!

Till nästa helg laddar vi om krafterna, jag säger precis som emil: "nästa helg blir bättre" då jag även har förväntningar på en bra placering=topp 5. men om jag har en perfekt dag så ska inte pallen vara helt omöjlig. Bestämmde även med Emil att jag o han plus 3 till ska ta ett träningsvarv tillsammans under lördagen innan. Blir skojj han är rolig!

ja det var allt jag hade att säga iallafall för nu! om det är nått ni undrar så fråga på vettja!
August!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar