lördag 5 juni 2010

Pink It Is

Nu ska jag skriva var ju ett tag sen men anledningen är den att jag har velat skriva och berätta hur Italien resan varit men inte riktigt haft tid eller ork... men nu så! nu väntar ett låångt inlägg :)
Jo torsdagen var rätt okej sistadagen då vi kunde göra något i skolan (Y) vid 3 tiden så var vi färdigpackade och åkte iväg emot flygplatsen! Väl på flygplanet så träffade jag en grymmt skön Italienare som var kock och ville vi skule komma till hans resturang typ mitt ute i ingenstans ;) aja blev inte så men nångång kanske jag hälsar på han fan! När vi lämnat flygplatsen och fått tag i våran hyrbil så åkte vi samma väg som cyklisterna skulle köra under frdagens etapp :) vi skulle över ett "litet" berg som var helt sjukt tog typ 40 min bara att åka upp. och då körde vi fort därför att vid 00.00 så skule de stänga vägen för att få bort bilarna... Vi kommer dit strax föra tolv och tror ni ine sur jäveln stängt av vägen redan?:O vi hammnade iallafall vid värdens fest med många som hade druckigt aningen för mycket. här lärde jag mig även ett bra och ofta använt ord: Exuso! som e avstängd :P
Tillslut så kom vi framm till det lilla vandrarhemmet :D fin fin vare!

Fredagen spenderade vi gåendes upför Il'Mortirolo som förövrigt är en 15 km lååånguppförsbacke! Det är svårt att beskriv ur grymmt längt de är (A) åk dit så ska ni se! Vi började med att ladda för promenaden genom att äta italiensk mat när den är som bäst xd det bjöds på 4 rätter med skinka, pasta, kött och sorbet :) Vi gick ca 7 kilometer upp till det brantastepartiet. där vi lyckades hitta en bra plats bland alla kurvor och folk! Sen så ser vi en famil typ med värsta afficherna och team kläder och med lite teckenspråk ch engelska,italienska och apandsk fic kvi reda på att de var dagens ledare: David Aroyyos pappa, mamma :D (somm senare gav mig en av lagets vatten flaska som hade blivit över när han langat :P)
Vilket gjorde det hel ännu mr spännande och det fick mig faktiskt att verkligen heja på han!! Sen så komme det ett x antal polisbilar lite motorcyklar och så helt plötsligt så ser vi de allra första cyklisterna kämpa sig uppför!! med ett par service bilar bakom, ett par filmmotorcyklar, 5!?! hellikoptrar så förstår ni att spänningen är olidlig!

Lördagen: Då åkte vi in till en liten grannby där karavanen sskulle åka igenom och stanna ;) det var istort sett en lång raksträcka genom byn så det räcker med att säga att de åkte j**ligt fort där! men karvanen säger jag bara gratis grejor :) ganska så kul faktikt. På kvällen hade vi tagit oss till Verona föratt sova en natt på hottel där och sen kika runt där lite granna :D Även där bjöds det på underbarmat den här gången 5 rätters :O

Söndagen:D dan då gustav larsson smällde till och vann :) det gick också undan... massa folk och härlig stämmning även där.


Ska vi sumera det som en rikgit cykelhelg? ;) aa eller juste vi kolla ju faktiskt på julias balkong som finns där xD det var det!!

Den som orkade läsa hela är fan duktigt (Y)


Nu till dagarna här:
Skolan slutar snart och det känns helt otroligt! tror verkligen inte att det kan stämma men men kommer sakna skolan och vår braiga klass!
Den senaste veckan har varit rätt slapp skule jag villja säga med brännboll, halvadagar, badhuset, kubb, aa bara lite skojj typ! skulle gjärna få va så lite oftare!

Ne nog nuu! nu ska jag ut och kötta lite på landsvägen! det sägs att det ska bli backintervaller ute i åby/jursla... hmm, sen så har jag även ett litet dilemma över helgen... ska jag tävla eller ska jag inte tävla? det är nämlingen lida Loop som de säger ska va en skojjig tävling och de flesta i min klass va anmälda så eventuellet att jag dyker upp där... eller ska jag kanske hålla mig till nästa helg och Kalascupp nummer 5 och 6 nere i borås? :) we'll see!

BTW:: Från och med nu så kommer bloggandet at bli bättre och jag lovar mera bilder (Y)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar