måndag 2 juli 2012

Gårdagens tävling

Ja tänkte väl skriva några rader om tävlandet igår.
Man kan sammanfatta det hela som lerbad, plågande & långt. Vill ni läsa en lite längre version, varsågod:

Starten går ut genom staden och jag lyckades trampa mig upp till täten och tyckte jag låg bra till. Här gick det hyfsat "behagligt" trots att mina ben protesterade som tusan. Efter ca 15 min gick vi in på dagens första stig. Körde om några fler sen så var det "bara" att glida med.. Ut på grusvägarna igen och jag fick slita djur för att hänga med. Men bet mig fast!
Så fortsatte det så jag fick släppa tätgruppen ett par gånger men kunde med lite tur komma ikapp på stigarna igen. Nu började benen kännas lite bättre.. Sen kom lite lätt regn. Skönt tänkte jag, en minutsenare så spöregns det så Mycket att det gjorde ont när dropparna träffade huden.

Vi var nu en grupp om ca tio och farten passade mig bra! Regnet gjorde stigarna riktigt geggiga och trögrullade man fick inte många meter gratis inte:)

I en backe gick jag ner på lilla klingan och det som inte får hända hände. Geggan gjorde att kedjan följde med upp och den hoppade då tappade kamin fina grupp och med 20 km kvar att åka så gick musten ur mig rejält. Trampade på och med dryga Milen kvar passerade jag Dennis som var aningen trött. Ungefär lika trött som jag skulle bli med 5 km kvar. Aj vad plågsamt det var. Men alltid gött att komma imål efter 3 timmars tävlande...

Var det nån som tog sig igenom hela?

Idag har jag haft fullt upp med cykeltvätt mm. Nu är jag alldeles strax i Mjölby för att se min underbara flickvänn :)

Cheers August

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar