tisdag 20 november 2012

18 år, Körkort medmera.

Godkväll allesammans idag har varit en lång men bra dag! Fyller/fyllt 18 år vilket jag gått och sett fram emot, nu får jag: Gå ut på krogen, rösta och ta körkort vilket var precis vad jag gjorde!

Det är jag sjukt glad över och mycket träning/körning har jag ju gjort så det känns himla kul att ha klarat det, att jag gjorde de på min födelsedag är en fin bonus tyckte jag :)

Dagen idag har varit väldigt lång och härlig men samtidigt lite rörig. En sak som är säker är dock att jag kommer somna med en godkänsla, troligtvis den skönaste på flera veckor!!

Imorse fick jag frukost på sängen och ett par paket blandannat en klocka från farmor & farfar =)

Iväg och gjorde teoriprovet där jag drog till med 62 rätt av 65 möjliga :)

Där släppte även den värsta nervositeten. 15.30 var det dags för uppkörningen som gick fint så fint att jag fick körkort :-)

På kvällen har morfar varit på besök & sen körde jag en sväng i bilen med Emil, Didrik & Oskar det var verkligen kul (Y)

Dessutom är jag äntligen Påväg tillbaka till Falun imorgon vilket är obeskrivligt skönt!!

Godnatt.

3 kommentarer: