söndag 17 augusti 2014

Cykelvasan 2014

Hej gott folk.  Han aldrig med att ge er några lyckoönskningar men hoppas ni alla haft ett fin lopp och är nöjd med era tider och prestationer. 

Det är en mäktig tävling som har sån fantastisk atmosfär!!

För min del kändes det om men inte mycket mer än så. Var med bra fram till mångsbodarna men kände att jag fick slita lite väl ont. Hamnade då I en grupp där jag tyckte vi hade fin och bra fart.  Vid oxbergssjön kränger jag framdäcket på ett olyckligt sätt. Fyller då på med mera luft och hoppas på det bästa. Det håller ungefär 8 km då det är tomt igen. I med mer luft och trampa vidare.

Vid hökberg kommer jag ikapp Felicia som står och lagar en punktering, hjälper henne och vi kör på för att komma ikapp Jenny vilket vi också gör med ca 5 km kvar till Mora. Kul att se dem kämpa.

strax därefter händer det man absolut inte vill ska hända.  Jenny krokar ihop med en annan och flyger med huvet först ner i diket. Aj vad det såg ut att göra ont men hon kunde efter någon minut köra vidare in till mål iallafall.

Det blev alltså 4 stopp för min del, tråkigt såklart men samtidigt har jag inte riktigt haft de där kanobenen. Jag är glad att jag varit en del av Vasaloppet och allt fantastiskt däromkring.

Idag ska jag ut och flyga. Mycket mer om det ikväll!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar