söndag 31 maj 2015

Långa lugnet och CK Naténs Klippingrace i Säter.

Hej, då ska vi se om vi kan få till några rader om lördagens och söndagens bravader på tävlingsbanan. Blev en fin helg med 3 tävlingar precis som förra helgen och allt som allt tio grymma dagar uppe i dalarna med massor av cykling och tävlande.

Långe lugnet igår då, vi startade 10.30 en timma efter damerna som i årets långloppscup har en alldeles egen start. Kul tycker jag! Årets start var ny och utan masterstart begav vi oss direkt uppför sjulsarvsbacken. Mina ben var blytunga och jag var trött, inför loppet var känslan inte så himla bra, inte heller uppför startbacken då. Disciplinerade mig och körde utan att gå på rött, efter ca 40 minuter lossnade det och jag kunde helt plötsligt trycka mycket mera, lyckades åka ikapp klungan framför på en längre stig. Är så sjukt nöjd med min heldämpade, känner mig trygg och som om jag åker fortare utan att ta mera. Hamnade i en kanon grupp där vi var fyra som höll ett jämnt högt tempo och lyckades plocka in några ströåkare då ute på andra loopen, men var rejält trött också. Fick i mig bra med energi och orkade slita mig med över krönen, ut på tredje loopen plockade vi flera åkare och självförtroendet växte och de positiva tankarna började komma och då var det bara att fortsätta in i mål. Nöjd med känslan och det kändes som ett stort fall framåt från föregående helg. 27.a vart placeringen och till nästa helg i Lida Loop spänner jag bågen ytterligare. 

Igår fick jag åka med Jesper och hans föräldrar till ett regnigt Säter, passade på att umgås med Johan och fick bo i hans lägenhet, himla snällt och väldigt trevligt hade vi. Idag kördes klippingracet i mer eller mindre konstant regn. Kroppen hade inte mycket kvar från igår och jag slet och slet och blev sådär tvärstum att benen knappt kommer runt uppförbackarna, 500 höjdmeter blev det nästan på de 5 varven, riktigt kul bana det har fått till i Säter med varierande backar, rötter och teknikbana på slutet. Riktigt kul.

Helgens tre plus:
-Bra känsla på långa lugnet och jag körde mig in i loppet och bättre för varje loop.
-Cykeln har hållt hur bra som helst alla tävlingar och träningar och bara fortsätter att leverera.
-Kul, har haft så kul med alla härliga vänner.

En positiv lista är väl inte komplett utan en negativ också, på minussidan har vi:
-Kraften saknades idag.
-Har oerhört mycket att tvätta.
-Mina ögon är igengrusade efter dagens tävling och som Jeppman sa: "Jag blir inte förvånad om smutsen sitter kvar tills på onsdag".   

Här följer några bilder Johan tog under dagens tävling. 
Imål, helt slut och sjukt blöt, kall och lerig, nöjd att jag kom igenom hela loppet idag. Bastun och Winforce proteinshake motiverade mig sista varvet. 
Startdags. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar