måndag 7 maj 2012

SWE-cup #2 & #3, två 4.de platser

Sitter just nu i min soffa på kvarnbergsvägen 10c, lyssnar på Kents nya album. vad jag tycker om det har jag inte bestämt mig för ännu. men det låter helt klart bättre denna gång än första gången jag hörde låtarna, så brukar det vara med Kent. desto mer man lyssnar desto bättre blir det.

Nu åter till helgen, efter en vecka utan mtb-träning där jag verkligen fått slita och inte känns mig något vidare snabb kunde jag bara hoppas att benen ville vara med. Vi rullade iväg med Ya bussen med tillhörande släp vid 3 på fredagseftermiddagen. För att sedan vara på plats i hjo runt 7-8 väl där åt vi ute på resturang, in på vandrarhemmet och sov. jag fortfarande utan cykeln redo. det var lite störande, men på lördagen fick jag åka på den rosa faran som familjen Tyrstedt varit så snälla och lånat ut till mig, så snälla att jag får köra på den även denna vecka, STORT TACK!


Han snurra ett varv på banan, mest för att vänja sig vid cykeln, banan som är sjukt rolig hade de inte gjort några förändringar på. Uppvärmningen fortsatte och jag kände att idag är jag med!
Starten gick sedan vid 14.32 två minuter efter Eliten. Jag kom iväg grymt och var väl 3.a ner på första stigen. Nu kör vi, nu kör vi gick genom mitt huvud. Sedan så höll de andra farten medans jag tappade några meter, viktiga meter som jag sedan hade svårt, för svårt för att ta igen trots att jag kände mig bättre och bättre både i benen och på cykeln mot slutet, försökte verkligen att köra så fort jag klarade på alla tekniska partier, ta i allt jag bara orkade där det gick och jag passerade flera Elitåkare. men det räckte inte till mer än en fjärde plats vilket jag iof inte är besviken över. Känslan var där.

Nu var vi bara halvvägs genom helgen & jag kände att jag verkligen ville få till ett starkt race och hoppades mycket på pallen, kanske lite för mycket, för när jag sedan missade den med minuten så var det surt, jävligt surt.

Var ett gott race, där jag fick till starten & tyckte  jag hade läget under kontroll men sen släppte jag 15 meter och fick smaka på syra, lite för klen för att kämpa i kapp. När jag sedan  kom förbi den tröskeln började jag köra full gas igen, full gas var dock inte riktigt tillträckligt. jag vet att jag klarar mera men samtidigt så är jag nöjd med känslan och kan jag bara klara att hänga med på de mördande första varvet så tror jag starkt att jag kan vara med och kriga, speciellt om jag lyckas köra starkare på slutet.

Hur som helst så har det varit en grym helg. Allt har verkligen varit mycket bra, och jag gjorde tillochmed grillpremiär för sommaren.

Imorgon är det dags för tävling igen, då är det dalaserien #1 som går i säter ska bli skojj skojj att köra det!!

/August





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar