onsdag 24 november 2010

Frisk(t) och vintrigt

Ja jag är Frisk och ute är det Friskt/kyllig/vintrigt/jävligt... jag kalla det vad ni vill! Jag är ingen motståndare för vintern men när man måste åka hemmifrån 07.20 för att hinna till skolan känns det lite sådär. En varm skön sommar dag med fullt av varma vintrar det, det ni det är Underbart och sånt jag kallar livskvalittet. Sen så går träningen så mkt lättare då!

men när man har lov och det är 10 minus och sol gjärna 30 cm snö så är det helt aweesome att få leka av sig lite!! Alldig är man nöjd. Yttligare ett plus med snön är ju att det bli aningen ljusare... Och sist men inte mins julen!!!!

SÅ där ja nu har jag fått med två bra grejer kontra två dålig grejer med vintern så då kan vi ju säga att jag är så där lagom neutral?!
Jag har nämligen hållt på med argumentation och tal i skolan denna vecka så lite inne i det. Idag har förövrigt två prov klarats av! Förs idrott sedan mattematik!

Imorn väntar en härligt sovmorgon :D:D till 13.15 för att vara exakta. men nu ska vi inte prata för mycket om framtiden!!

Träning: Idag så kännde jag att det var träning eller en persolig undergång så jag packade ner kläder i hopp om att jag skulle känna mig ok frammåt eftermiddagen för at iaf få trampa runt och runt lite :D och så blev det med!! Tog i så att svetten droppa lite där (Y) så alldeles lagom och Behagligt. Nu så är jag igång och har börjat slipa på ett program inför vintern... det består utav 3 delar med olika fokus på 6v, 9v och 6 veckor sen drar tävlingarna igång. perioderna kommer sedan bestå utav treveckor med lätta veckor mellan veckor och hårda sedan repiteras de =3 gånger under de 9 veckorna! Låter det bra? jag tror på det och mig själv sen så ska jag få va frisk!!!

Bloggandet blir lite mera sällan nu men när jag väl skriver så blir de längre och intresantare. Om ni inte orkar läsa allt så kan ni ju ta och ta en del per dag!!

Ciao /August

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar