söndag 17 april 2011

Tävlingspremiären!

Nu så var träningspremiären avklarad! riktigt skojj att vara igång och gjort sin första junior start =) Sen att det inte slutade på topp får man ta. Fick kliva av efter knappa 60 km, då benen inte längre ville vara med! Låg med bra ute på det långa varvet även om det inte gick i någon dundrande fart, körde med i toppen och gick med på några ryck mest för att känna på det hela. När vi sedan efter 40 km börjar köra varvloppet så blev jag helt enkelt trött och jag vet inte riktigt vad som hände. men helt plötsligt så var jag långt bak tillsammans med ca 6-8 andra cyklister vi åkte på i 20 km sen var jag färdigåkt och där tog loppet slut för min del.

Även om det inte fick ett så bra slut så är jag ändå inte besviken, då jag inte hade några förväntningar på mig själv eller så! Utan körde mest för skojjs skull samt att det ger/gav braig träning :D Nu ska jag ut på racern och köra en hel del intervaller & lagtempo för att få ännu bättre fart. sen får vi se vilken tävling det blir nästa gång på smalhjulingen.

Nu blir det lungt resten av dagen (Y) kanske ger mig av till Ellinor för lite uppvilning =) Sen ska det tränas ordentligt i veckan och förhoppningarna på att det går bra nästa helg är desto större :)
Riktigt så här var inte vädret/värmen men det var heller inte dåligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar