måndag 12 september 2011

inte min helg denna helg.

Så var ännu en tävlingshelg avklarad.
Dock vill jag inte påstå att det har gått bra. Besvikelsen har inte riktigt släppt ännu!
Detta skulle varit säsongs avslutningen med stort S! Ja ville verkligen få två bra lopp och
avsluta på topp, men en bra känsla inför hösten & vintern.

Åkte till Jönköping tidigt på lördagmorgonen för att köra hallbyrundan där vi juniorer
tillsammans med eliten fick starta först vilket var mycket kul. Dels att få köra först och med
eliten! Kom iväg OK i starten på den mycket roliga och geggiga banan. Vi blev tre som körde
tillsammans ute på andra varvet gjorde jag ett par misstag i de tekniska bitarna och fick köra
ensam med de andra strax före. Däribland Christoffer kvist.
Lagom till sista varvet var jag ikapp igen och redo för en stark avslutning. Gick om o spelade ut
mina kort för att försöka komma loss. Dock satt de som klistrade.
Uppför lerbacken o i de tekniska partierna som jag nu började berhärska relativt bra i det
hala underlaget fick ja några meter men insåg att det var spurt på G. Jag hade grepp om det,
troddejag. Då jag drar igång spurten om 2&3 platsen på påtok för tidigt och hamnar ut i
ingenstans o Christoffer passerar lätt. Sjuk besvikelse men samtidigt så kändes de ok och
söndagen skulle ju bjuda på möjlighet för revanch. Då Ludwig inte var omänsklig han och
knappa 50 sekunder före på lördagen.


Söndagens race skulle bli en kort och geggig historia. Efter att ha regnat ordenkligt under
natten så hade banan förvandlats till en stor gegg pöl! Ute på träningsvarvet känndes det lite
små segt. men jag skulle göra allt jag kunde för att köra på topp! Underuppvärmningen så släppte
det och känslan började infinna sig.
Något strulade lite med kedjan men kollade och det var inget synligt som gick att konstatera...
Så starten gick jag var lite väl passiv men i första backen hade jag ett bra spår och flög om
ca 5 stycken som fastnade där. Låg i och det kändes grymmt. Geggigt men än så länge lyckades jag
hålla mig ovanför cykeln. Lagom till man passerar publiken så började kedjan trasla sig och jag
förlora placeringar. så det blev 2 tramtag frammåt och ett bak. Sen funka det ok och när jag
ställde mig upp i en backe så bara knäcktas det och där var det färdig tävlat för mig. Surt.

Nu bryter vi ihop och kommer igen till nästa säsong för då tänker jag vara med i matchen!

Ikväll har jag pysslat med Cykeln och återupplivat den så nu är den fel och kadjeproblemet är
nu åtgärdat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar