fredag 13 december 2013

Tillåt mig presentera: Firma August Martin.

Förlåt, jag höll nästan på att glömma. Jag lovade ju att berätta om en nyhet för er igår.

Jag har startat ett företag eller en enskild näringsverksamhet som det så fint heter. 

Det hela är som ni förstår väldigt nytt. Nytt och spännande. Ska verkligen bli jättekul att komma igång och lära mig hur allt fungerar och tjäna lite pengar förhoppningsvis. Jag har läst en på en hel del på Verksamt där det mesta står om företagande, skickade in en ansökan i början av december och pratade igår med skatteverket så nu är jag godkänd för FA-Skatt och är Momsregistrerad, "vuxen/entreprenörs-poäng" där va? 

Vad kommer jag att göra då? I första hand kommer jag att skriva och fotografera till Cyclingplus. Håll utkik i nästa nummer som släpps 17 december där jag nämligen jag skrivit ett reportage som jag hoppas blir lyckat! Detta gör jag då som "frilans journalist" så det blev liksom en anledning att starta upp ett företag. Det är väldigt kul och jag är glad att jag fått chansen att skriva lite för jag tycker verkligen det är väldigt kul. Speciellt när man får skriva om ett så roligt ämne som cykel!

I framtiden hoppas jag kunna utveckla detta, kanske blir mer skrivande eller något annat. Vad jag kan tänkas göra vet jag inte just nu, men något cykelrelaterat känns ju rätt aktuellt vad det skulle kunna bli får framtiden utvisa helt enkelt. Jag tänker åtminstone jobba så mycket jag kan och försöka få det att bli "något". Om inte så kommer jag definitivt att lära mig mycket! 

Nu ska jag sova, träning 10.00 imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar