lördag 13 juni 2015

Lillebrors student och fina GP-lopp

Hej på er, de senaste dagarna har det varit fullt ös och det känns för jag är rätt slut nu. Igår firade vi Emils Student vilket var mycket trevlig och lyckat, jag kan inte förstå att det är ett år sedan min student. Det var en fantastiskt upplevelse!

Hann ju också med två tävlingar i veckan, först Nässjö Stads GP, riktigt kul att vara tillbaka på landsvägscykeln, i klungan och med laget. Min känsla var inledningsvis rätt dålig, hade glömt bort (läs förträngt) hur hårda GP-loppen brukar kunna bli. Kom igång bra efter 15 min och känslan blev bättre och bättre, riktigt kul även om igångdragen sved rejält.

Mellanlandade hos Ellinor onsdag-torsdag och spenderade sedan dagen med Markus och vi tog en fin morgonrunda och fortsatte med lunch. Till Motala Vättern GP, kännde jag mig lite bättre förberedd och redo på vad som komma skulle, det bjöds på en riktigt tuff men fin bana med bra publik tryck, kul att Ellinor, Markus och Karolin kom och kollade. Jag var med rätt okej och även uppe ett par gånger när Fredrik ludvigsson bestämde sig för att gasa och när farten fortfarande var skyhög efter 3 varv sved det rätt bra, var tråkigt att behöva släppa klungan och inte räcka hela vägen även om känslan var bättre än onsdagen, vår lilla grupp blev varvade efter 42 minuter och då var det klart.

Båda arrangemangen var tipp topp och riktigt kul att köra. Tack också till teamet för uppbackning!

Nu ska vi bygga vidare inför kommande SM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar