onsdag 1 december 2010

För höga krav?

Idag på idrotten gjorde vi ett så kallat "Stresstest" och det gav mig verkligen en tankeställare. det fanns tre delar Krav, Kontroll och sociallt stöd.
Börjar med det bästa Socialt stöd. Joo då det känns om om jag har gott om och många bra vänner, Flickvänn, familj som alla tror på mig och stöttar. Kontroll ja det är ju jag som påverkar min egna dag utifrån mina viljor...
Men kraven som hänger ihop lite granna kanske är för höga? Men då är frågan är det alla i min omgivning som ställer och kräver att jag ska vara med på allt eller är det jag själv som vill vill vill men inte alltid får ihop allt? Hmm, kan fundera hur länge som helst på det (A)
För iblan räcker inte dygnets 24 timmar till och mina prioriteringar gör att det andra blir lidande. Sömn, kost. Men å andra sidan så gillar jag allt som ingåt i min vardag (undantag finns så som att gå till bussen...) Lämnar det där, tills jag själv kommit framm till svaret på vart ifrån mina krav kommer, vad innebär de? Om jag inte gör det vad händer då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar