måndag 30 maj 2011

Heej

Sitter hemma efter en grym helg i borlänge!!! lite om min helg då...

Fredagens prolog tyckte jag att jag fick till hyffsat åkte på 4.38 vilket vart delad sjundeplats med 6 sekunder till axel som vann så det var väll ok. Kändes som jag hade bra flyt och till lördagens xc hoppades jag på det bästa! Starten gick inte förens 3 så han med att kolla på eliten och alla de andra klasserna! Så till den sena starten var jag riktigt taggad och laddad! Tyckte starten gick bra hängde med i toppen tills jag fick in en pinn jävel i växeln och inte kunde köra på växeln jag ville och behövde åka runt på lill-klingan.
tappade täten här och åkte med emil tills jag såg att vi åkte ikapp några som började släppa där framme! tyvärr hade jag svårt att hålla mig lugn och stressade iväg för att hinna ikapp. Emil som tog det lite lugnare åkte på och tog dem lite senare. Även mig... Jag hade inga problem att hänga med emil när vi åkte ihopp och just att känna att det går "lätt" att hänga med gör att jag gärna kör ifrån. även fast det är tidigt i loppet. men när jag klantar mig och kör lite väl hårt, istället för att åka med och köra håer i slutet. Så när jag först åkt om så blir jag trött och istället omåkt. Inte riktigt önskvärt. men man lär och nästa gång ska jag se till att köra med huvet också så kan jag nog fördela min kraft någon placering bättre!

Till söndagen var det tempo utan att riskera att tappa någon då det var ca 2 min bak och med 41 sekunder upp så kändes det som om det inte fans all för mycket att göra. Men efter ett uppvärmningsvarv med grabbarna från falun på dirtbanan så kände jag att jag verkligen skulle köra gärnet och känna på benen och oj vad kul jag hade!
Kanske inte hade världens bästa ben men jag åkte frammåt och farten finns där så jag är inte helt borta! de senaste veckornas träning verkar ju ha gett bättre resultat och slipar jag bort yttligare nån minut så är jag med och krigar om toppplaceringarna på riktigt!! träning ger resultat ;)

men det har verkligen varit en toppen helg och jag lovar att nästa år så är jag där igen och då ska det cyklas! Får även passa på och tacka familjen Filipsson som stod ut med mig och jag hade verilkgen riktigt roligt :)

Ne nu ska jag plugga lite så jag blir klar med skolan och kan njuta av sommar vädret som verkar vara här :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar