lördag 4 maj 2013

Nionde plats på första MTB racet i Elit!

Nu har vi tävlat klart, 7 varv på en 5 kilometer lång bana där jag slutade 9.a vilket jag är nöjd med framförallt känslan det kändes riktigt bra!

Hade turen att få starta i första led och iväg kom jag fort, så fort att jag tog ledningen några hundra meter innan jag släppte förbi Axel och Dennis. Ut på varv två kände jag att jag behövde tagga ner lite så åkte själv i ett varv innan Jesper andersson kom ikapp och vi bildade en 3 manna grup. Jesper gjorde mycket av jobbet och på sista varvet försökte jag med en attack, eller två. Den första gjorde jag nu i efterhand lite tidigt då jag inte lyckades fullfölja och prescis innan sista stigen så orkade jag inte hålla första platsen i gruppen och fick lite jobbigt att komma om i spurt backen. Nöjd ändå och Jesper förtjänade att vara först efter allt drag jobb men det var riktigt riktigt kul idag !!!

Emil körde starkt som alltid och vart 5.a vann gjorde Erik Karlsson.

En bild på resultatlistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar