söndag 20 april 2014

Arden Challenge

Hej, jag har väl cyklat idag med. Idag var taktiken solklar, hjälpa Yannick att försvara ledningen av gröna poängtröjan. Hela laget ställde upp sig längst fram och när starten gick var vi i spets för att försöka hjälpa Yannick. Vilket är lättare sagt än gjort då han är helt otroligt bra. Han lyckades ta 5 poäng till idag så ledningen är nu 10 poäng. Imorgon finns det 10 till poäng att köra om så får vi bara en poäng eller mer så har vi tröjan!

För min del så kändes benen bra idag och jag slet mig igenom loppet. Men oj det är slitigt när det går i svensk GP fart i 3 h... Jag lär mycket mycket den saken är säker.

Och roligt har jag med.

Fjärde och sista etappen imorgon, på bilden ser ni banprofilen för de första 59 km. Sedan ska vi övervinna målbacken 4 gånger innan vi går imål efter 131 km. Kommer bli en lagom hård dag imorgon tror jag. Jag är taggad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar