onsdag 29 maj 2013

Dalaserien XCE Källviken.

Ikväll anordnade, Felicia, Linn och Jenny en sprint tävling som var deras projekt arbete, de gjorde ett kanon arrangemang, allt från bana till fika var ordnat! Riktigt bra.

Erik och jag åkte ut och cyklade vid 16. körde lite roliga stigar och sedan kom vi till tävlingen cyklade några varv runt banan och sedan drog tidskvalen i klassen 15 år och uppåt  igång, tror jag vi var 23 stycken. Jag kvalade som 13, körde kvartfinal mot David och Emil där jag vart omkörd i slutet av varvet. Var stum och lite för snällt. Men han gjorde en grym omkörning det var kul tävlande helt enkelt.

Medans snabbingarna körde så fick vi andra köra av oss lite. Jag Startade långt bak och fick sedan göra lite omkörningar villket var nyttigt. Pumpen som tog starten försökte jag gå om vid några tillfällen men var lite väl het och körde bort oss över sista hindret...

Dagens snabba var följande:
Notera, 3 merida åkare i topp :) 

Damerna:


tre (3) kedjebrott på raken...


Starten på finalen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar