måndag 13 maj 2013

Gårdagen och tillbaka i Falun.

Hej hallå allesammans!

Helgen verkar ha varit en riktig cykelfest, med tävlingar som. Scandisloppet, Billingeracet, Göteborgsgirot, GP-lopp, Tour de himmelfart, giro d'Italia mm. Men allt det där har ni ju redan koll på? Om inte, kika in Här!

För min del kördes Göteborgsgirot MTB 37 km. Det gick bra för det mesta och jag är riktigt nöjd med min instats. Merida cyklisterna visade framfötterna genom att bli tvåa respektive trea genom Mattias Nilsson och Magnus Darvell. Kajsa snihs vart även hon tvåa, Oscar och Ted spurtade om vinsten på 25 km slingan där även Maja och Ella körde kanon bra!

För egen del så är jag som sagt nöjd med min insats. Låg "bekvämt" i en grupp tills vi efter 40 min krånglar lite i en uppförsbacke och jag tyvärr tappa dem. Fick åka själv en bit tills Jakob kom i kapp och grillade mig på grusvägarna. I ett skogsparti lyckades jag dock få några meter och därifrån var det bara att gasa. Kul att kämpa lite och vi blev då 9/10, 10/11 lite oklart då mitt chip inte funkade igår....

Igår kväll brände jag och Albin de 50 milen till Falun med ett litet stopp i Säter, även det gick bra.

Nu ska jag ta tag i studierna /August.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar