lördag 25 maj 2013

Etapp 2, Borlänge tour 2013

Idag kördes XCO etappen. För oss i Elitklassen innebar det 6 varv på 6 km banan. Gillar verkligen banan då man kan hitta bra flyt, åka ihop och samtidigt så är den inte förlåtande om någon får för sig att gasa.

Jag la in full spätta från start i hopp om att hänga på några snabbingar, lyckades rätt bra med det. Bet i ett drygt varv innan jag inte orkade mer. Trodde jag/de andra skulle hitta rytmen men det gjorde jag aldrig tyvärr.. Klarade inte att pressa på och fick se mig passerad av några utan möjlighet att följa till Jesper kom ikapp. Vi har ju gjort sällskap tidigare och det tempot han höll när han kom bakom funkade även för mig med "bensin i diselbenen" idag.. Nu var vi ute på tredje varvet och jag försökte hjälpa till och dra nån gång men Jesper ökade hela tiden farten och på slutet av 5.de varvet fick jag släppa några meter följt av att jag halkade i en kurva. Var trött här och kämpade mig bara imål.

Hur som helst kul dag och jag försökte gärnet ifrån start. Tack till alla som hejjar det är guld värt. Imorgon tar vi nya tag :D

Resultaten från dagen etapp hittar du här. Jag vart 18.de man och ligger även på den platsen totalt. Imorgon hoppas jag kunna plocka en placering eller två!

Emil hade med kameran och tog massvis med bra bilder här kommer ett gäng:














Klicka på bilderna för att få dem större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar