lördag 25 augusti 2012

Falun Baby.

Falun, Falun, Falun och ännu en gång Falun.

Jag är super taggad på allt som har med Dalarna och Falun att göra.
Vaknade vid 9 imorse gick till konsum och handlade lite frukost. Vid 11 stack jag och David till volvo för att möta Pontus. Vi tre trampade sedan runt på fin fina stigar och leendet var stort, det lovar jag. Inte ens en punka förstörde mitt humör. Att jag inte punkat hemma men gör det direkt här asså :(

vi åkte även upp till lungnet för att köra lite vippbrädor + en handbyggdbana. Det var nice.

Sedan styrde jag bilen till Jysk där vi inhandlade ett skoställ + matta. De va gött.

Och efter det så hamnade vi i Sundborn där vi besökte Carl Larsson gården. Det var fint. Vi började med en god lunch buffé som innehöll Allt. Soppa, sallad, potatis, köttbullar, lax, kött, beasås & äppelpaj. så va laddad och go när vi rullade ut för att gå in i hans hus. Det var med häftigt. Fascinerande tycker jag att det fortfarande är så välbevarat med många av hans verk i. så det är väl värt ett besök och returangen likaså.
Tog ett gäng bilder närmare 300 idag. Kollar ni in imorgon ska jag ha med några =)

Imorgon ska jag till Dalarnas Ludvika för en härlig Dalatävling. Tidigmorgon, tidig startm tidigmålgång, jobbig tävling. Men ack så kul det ska bli :)

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar