söndag 26 augusti 2012

Finnmarksturen

Ja ni, dagen idag handlade om Finnmarksturen. Efter att ha kommit i säng lite för sent igår då jag hade fullt upp med diverse saker så ringde klockan 06.45 idag. Var inte alltför trött trots allt. Fick i mig en god frukost och vi kom iväg en timma senare för att vara i Ludvika 8.30 med en och en halvtimma kvar till start så hämtade vi nummer lappar, jag köpte ett par handskar, då jag glömt mina hemma + var i behov av ett par nya nu. Så passade ju perfekt att inhandla ett par idag.

Uppvärmningen vart alldeles lagom jag var varm men ej kört för hårt. Allt med lagning var klart och nu var det bara att vänta på starten. Och vilken start jag fick till. Var snabbt uppe blend topp 20 sedan höll jag de och när mastern släppte och vi körde uppför asfalts backen var jag heltplötsligt väldigt högt upp utan att då tycka att jag fick slita värst hårt. Tankarna gick och jag var positiv. idag hade jag bra ben. Låt uppskattningsvis halvvägs i det som var tätgruppen då vi gick in på dagens fösta stig där jag klantade mig och körde av banan. då fick jag glatt vänta tills de andra kört förbi innan jag kunde åka ut bakom Nicklas Andersson som precis innan gjort samma grej. Sedan så bildades en liten lucka och jag satt med "andragruppen som var på 10.12 man. var med ganska högt upp. fortfarande tyckte jag det kändes fin fint.

När vi kört dryga tre mil så tvingas jag släppa och har ej krafter att ansluta igen. Var då själv en lång lång stund lite över 5 km innan två killar komm ikapp och vi gjorde sällskap till 29 km markeringen ungefär då jag tvingades släppa i en backa pga djävulsk kramp och nu var det bara att komma i mål. Nu kom det små grupper titt som tätt och jag åkte med vardera så länge jag bara mäktade med. De sista backarna var inte lite jobbiga dom.


Sedan var det bara att trampa i mål på 2.40 som SEGRARE i Juniorklassen. Vinna tävlingar är alltid kul!

Nu har mamma och tindra åkt hem och jag har beställt lite cykeldelar till Markus och mig. Sen ska jag väl se till att städa med. Har lite rörigt nu kan man väl säga och Hannes är på ingång.. Hoppas han inte får alltför grov chock!!



Här bjuder jag på några bilder från Carl Larsson gården igår, Voilà:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar