fredag 28 januari 2011

Lev din dröm!

Föreställ dig att du är en riktig stjärna. Du gjorde det du älskade mest och älskade det du gjorde. Nu skulle inget stoppa dig, du hade levt för just den här dagen i så många år och allt det där du drömt var där precis framför dina ögon. Oavsett om du drömmer om att bli världsmästare eller att få det där perfekta jobbet så säger jag följ din vilja och det du själv vill!

Det är dit jag vill komma den drömmen om att lyckas med det "omöjliga" borde alla ha! Sina drömmar och mål måste kännas avlägsna och kanske vara lite orealistiska men för att DU ska komma dit behöver du ha dem, och på vägen kommer allt du gör vara ett steg närmare det målet! För det är ju vägen dit som är så fantastisk och underbar. utmaningen i att lyckas med något man en gång drömt om är det som lockar!! är ni med?
Just därför måste du ha dina mål. de måste vara långsiktiga och ibland kännas de är utom räckhåll. Men du måste våga sätta dem och kämpa för att nå dem! Visar det sedan sig att du inte uppfyllde din dröm så ska du inte kunna säga: Ja jag kunde ju ha försökt lite mera...!
Utan ge alltid 100% för det är ju bättre att säga: jag gjorde mitt bästa men nästa gång då, då ska jag banne mig lyckas! Jag säger inte att alla som sätter upp ett liknande mål eller har sin dröm kommer lyckas men de som inte har en dröm har ju inget att lyckas med eller sträva efter. Ofta tror jag att det är fegheten i oss alla som ställer till det! Tänk om jag misslyckas, då kommer ju alla att skratta åt mig!
avslutnings vis vill jag säga: Live the life you've imagined

Eller är jag ute och cyklar nu? vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar