söndag 27 maj 2012

Besviken.

Borlänge-tour 2012 gick allt annat än vad jag från början hoppats på.
Tyckte veckan som var bjöd på bra träning och jag kännde mig taggad när det på fredagen var dags för prologen. Som jag skrev i fredags så var prologen inget jag var jätte nöjd med. Men jag höll modet uppe och tänkte att kommande dagar finns det mycket att köra in.

Natten till lördagen sov jag inget vidare vaknade flera gånger utav att halsen var irriterad. när jag sedan vaknade på morgonen tog jag till alla medel för att få kontroll över den. Halsen var det enda som var dåligt. benen kändes betydligt bättre under uppvärmningen än under fredagens prolog, så jag bestämde mig för att  köra. Låg med och det hela känndes kontrolerat. när Albin, johan emil & jag låg ihop tänkte jag JA nu äntligen ska vi va topp 4 hela gänget. Men när tempot sedan höjdes lite i en backe så skrek det bara stopp... Tråkigt men jag var beredd på att det kunde hända. jag skulle lyssna på kroppen och inte riskera något. Precis efter att jag klivit av så kännes det rätt för att ha pressat sig längre tror jag hade varit dåligt. Alltid jätte tråkigt när kroppen inte håller, besvikelsen blir enorm.

Det som är tråkigast av allt tycker jag är att jag inte får visa för mig själv vad jag verkligen går för och försöka matcha täten. Men jag är positiv & blickar frammåt, jag har fler tävlingar och säsonger framför mig.

Idag är jag definitivt sjuk. Halsen är lika smärtsam plus huvudvärk samt att näsan rinner så mycket att jag snytit mig lika mycket som den där reklamen som visades för någon nässpray för något år sen..

Idag har jag väl hängt runt i Borlänge & det är väl alltid trevligt men jag tänker definitivt hålla mig till att tävla under flera år framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar