tisdag 22 maj 2012

Tok fint i Falun/Dalarna

Falun är som Pontus Pumpen Johansson skrev här:  så fint och det är grymt att bo här. Jag kan inte annat än hålla med och säga att ja det är helt underbart och nu när sommaren knackar på dörren, det är grönt ute, varmt och inte minst cykling som man bara kan förstå hur fint det är först när man hittat guldklimparna...


Sitter nu hemma efter att ha ätit Piccata med tomatsås och ris med nyrakade ben, bloggar lite, och klickar mig runt på internett. strax ska jag se till att räkna några matte tal... :)

Tävlingen då.. Det gick väl inte riktigt som planerat för oss. Vi var där 18.15 och trodde starten gick 18.30 tidigast. men nej, de hade bästämt sig för att dra igång 18.00 :S  men det var ett bra pass och vi hade skojj.
Det började med att vi kom iväg lite sent då vi behövde byta buss osånt. Vi hoppade på cyklarna i borlänge 16.00 och hade då två timmar att trampa oss till Ludvika. Körde en knapp timma på vägen innan vi vek av på lite grusvägar. På grusvägarna fick markus köra en asfaltsväg då det var bommar ivägen.. så det var inte helt lätt att hitta varandra på andra sidan skogen. men när vi gjorde det var klockan 6 och vi fick åka bil sista biten.
Följebil på grusvägen...

David.
Vi fick trots vår sena ankomst köra 6 varv med nummerlapp och det kändes bra. gött att ösa på lite, var precis vad jag behövde.

Vet inte varför men denna låt klickade nyss upp i mitt huvud.. Har ni nån nice musik, sääääg!
Auuugust.

Stollbergets gruva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar