tisdag 25 september 2012

Fullt ös, medvetslös

Dagen idag har varit fullspeckad, inte på ett negativt vis utan på ett bra sett! Kul när det händer lite. Dagen idag då:
Var på körskolan 8.30 där jag hade en Riskettan utbildning på tre och en halv timme. Det var faktiskt kul och intressant, hade trevligt sällskap av Casper, Jonathan, Linn och Jenny. Så tiden gick ganske fort, två fika pauser och lika många koppar kaffe, just nu dricker jag lite gott grönt te.

Efter lunchen var jag i skolan ett tag, skrev på en historiadiskussion. När jag var klar med de åkte jag hem la mig för min 20-min eftermiddags vila då telefonen ringer och körskleläraren Per-Arne ringde och frågade om jag ville köra en lektion. Självklart ville jag de och han var utanför dörren 5 min senare, körningen gick bra, var rätt nervös innan vi kom iväg men sen rullade det på fint, hann med mycket tyckte jag! Kul om nio veckor siktar jag på att ta det och det var han övertygad om. bokade in två lektioner till denna vecka så mycket körkort på gång just nu.

Efter körningen skulle jag ju klara av lite träning, Johan hängde på och vi fick till en riktig fin tur! Vi åkte ut till källviken åkte på en rolig stig där. Påvägen hem såg vi en brand-stegbil eller vad man nu kallar en sånn som skulle plocka ner en katt från ett träd, spännande tyckte vi och kollade lite, men de var inte helt lätt och efter tio min hade de bara lyckats jaga upp den längre, hoppas det fick ett lyckligt slut.

Ikväll har jag pluggat ännu mera körkort och klarat Fas B, de går bra nu.

Nu är jag fantastiskt trött, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar