lördag 15 september 2012

Vårgårda!

Så var dagens tävling körd! Måste börja med att säga att jag ÄLSKA deras bana. Den innehöll det mesta, snabbåkt, rötter, stök och bök, skidbackedropp. Gött helt enkelt. Vi körde 4 varv som mätte 22.8 totalt.

Idag hade vi sällskap av två p15-16 Max och Lucas. Kul att få kämpa! För kämpa fick jag.

Starten gick och till skillnad från förraveckans dåliga start så fick jag idag en fin fin start. Var tvåa IBF utan problem. Tog det lite lagom för att kunna hålla ett jämt tempo loppet igenom. Täten fick några meter och John visa vägen under första varvet. Vi höll dock de små inom ett tryggt avstånd. När jag droppa var jag i princip ikapp dem och john tappa några meter. Låg själv till det stökiga partiet då jag rulla ikapp dem helt enligt plan. De gick förbannat fort och halvvägs ute på tredjevarvet fick de åter igen en liten lucka, en lucka som jag inte mäktade med att hämta in.

Slutade 4.a i junior klassen men är trots de nöjd med känslan jag hade idag! Tyckte det hände lite när jag tröck och tekniskt åkte jag enligt mig själv fint, så ska inte va allt för missnöjd. Imorn ska de få se ryggen min, tro mig!

Nu beffinner vi oss där vi ska bo inatt, södra vatterbyggdens folkhögskola fint ställe!

Nu ska ja powernappa lite gå promenad äta pasta. Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar