tisdag 18 maj 2010

Femtionde inläget

det firar vi genom att... 4 st back intervaller :)
Var ett pass jag verkligen behövde, det känndes riktigt gött och att kunna bränna på räjalt var skönt så känner mig super redo inför helgen och oj vad skojj det ska bli. Även om jag fortfarande var lite seg sen gårdagen så var det inget att klaga över...

Backintervallerna dårå: Ja idag körde jag kvarnbersbacken 4 gånger, det är en hyfsad backe som börjar brant och sen ligger i i ca 500 meter kanske uppskattningsvis... (jag startade vid botten vid det orange markerade trädet o körde upp till asfalten) på följande tider. 58, 1.03, 55, och slutligen 57! Sekunder!
De är bra tider där tycker jag. Som ni ser så var jag "långsamm" på andra med de var för att jag testa lite med att köra på lilla klingan och ett nytt spår vilket inte gjorde mig snabare så sen på tredjegånngen gillt så gav jag verkligen allt och kola 55 sekunder :D:D

Var ute i 1 timma så han även med lite annat... til lexempel en 15 minuter lång uppvärmining. en 5 minutare inne i skoen och så lite skojj på slutet. Och för att inte glömma att jag vurpa en gång när framm däcket helt plötsligt släppte i en kurva... men de var lite kul att ramla nästan att få flyga lite sen landa ute bland skogs risen. Men några irriterande granar som gjort att jag har 100 tals små prickar på mina ben o armar som kliar nått så fruknansvärt :S

Därefter har jag hunnit med att tvätta cykeln så den är fin o tävlings redo. bromsarna är det lite si o så med men jag menar vem behöver bromsa? Växklarna och dämparen funkar som alldrig förr :D:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar