tisdag 25 maj 2010

Kungen över Borlänge

Det är jag de! Om något sen nu kommer min rapport ifrån helgen och så grymmt det vart!

Fredag: Vi var lediga från skolan men trots detta komm vi inte iväg förens 1... vilket gjorde det lite stressigt men vi han upp till lite innan fem så vi rula vå varv på prologbanan som inte är mer än 2,2 km :) Efter ensväng till vandrarhemmet och vi lastade av all packining där så bytte vi om för racet! Nu skule jag banne mig sitta på fyrhjulingen.

Prologen: Sarten gick 19.00.30 för mig som fjärde man då! Efter en halv kass start s var jag igång gav allt från att skon satt fast till jag korsa målinjen o fy fan kul det var! Precis lagom så där att när man blir trött så är man imål! Så kom jag i mål på en tid av 4.41 vilket innebar att jag fick sitta på fyrhjulingen :D helt godkänt tid, jag var med där och under lördagen så skulle jag göra allt som bara gick för att hålla mg kvar där/ta ett försprång. Jag blev 3 0,5 sekunder efter johan och 10 sekunder efter emil linde som alltså åkte på 4.31 vilket är i klass med eliten!?

Ahh, här har vi en bild på mig på fyrhjulingen ser jag inte för snygg ut på den?


XC: för oss gällde 3 varv på den 8,5 km långa banan (=25,5 km) och starten gick 10.10 i helt fantastiskt väder! 25-27 grader o sol. Så precis innan start konstaterade vi att det skulle bli ett saftigt lopp! Jah komm iväg bra och låg som klistrad på johan som i sin tur höll sig bakom linde! Men i en backa växlar emil av kedjan och måste börja springa. Då passade vi direkt på att t chansen och få ett försprång. När vi sen vid varvingen låg själva och fick höra att emil inte löste kedjan och fick bryta så var det alltså upp till oss att köra om 1 platsen (Y)
1 varvet tog 22 minuter och johan tänkte hålla samma tempo nästa var med men jag behövde ett lite behagligare varv kände jag för att sen ge allt på det avslutande...
Jag låg hela tiden 20-30 seknder bakom johan när kedjan plötsligt hopa ut på fel sida och inte vill komma tillbaka så jag fick göra ett litet pitt-stop men var snabbt iväg. Men då var luckan uppe i 55 sekunder och ja la i nästa växel o samtisigt som jag såg hur Johan tröttna och jag komm så låg jag bara i oxh som bonus så kom h-30 killen Ola ikapp mig och jag låg med bakom han o rätt som det var var det bara 15 sekunder kvar. Med endast ett par kilometer kvar så ville jag ge allt för att hålla nere sekunderna inför söndagens tempo!! jag korsade sedan målijen ynka 5 sekunder efter johan och han sa att han hann bli rigtigt orolig när jag komm som en raket där bak.
Även här hade jag lika skojj och banan är verkligen saftig med reäla sandbackar o det går hela tiden att ligga i!
Johan fick välförtjant sätta på sig ledartröjan!

Tempo: 10 km: Nu jäklar skulle jag ta han. Dagen till ära var det ruskigt väder med 12°C och regn så kan ni räkna med gega! under uppvärmningen när vi åkte o snacka lite så sa johan att han älska när det var geggit o jag nicka o log lite sammtidigt som jag vista att jag skulle behöva ta i et där lilla extra om jag skulle vara med o slåss om vinsten(Y) Jag viiste precis vad jag behövde göra och skulle göra det! kötta o göra det snabbt minst 6 sekunder snabbare än Johan som startade 30 sekunder eftermig och jagade. För mig var det lite kämpigare att få tider och se hur jag körde jämfört med johan som lätt fick veta hur vi låg til hela tin. Men som tur är så har jag en super pappa som gav mig ungeärliga tider och hejjadepå som bara den (Y)
Efter 6 km hade jag åkt om 11 av alla 13 tävlande! så fort gick det men ändå höll jag precis jämna steg med Johan så nu gjorde jag precis som det avslutande varvet dagen innan. GAV ALLT på en växel till och det gav resultat så pass att jag var 54 sekunder före Johan i mål vilket är lika med 24 sekunders försprång :) o jag hade 6 att ta in. Alltså vann jag me 18 sekunder före johan :D Många siffror hängde ni med?

Att få vinna den tävlingen känns otroligt grymmt och jag har svårt att verkligen fatta att det är sant! men jag har två fina tröjor pluss en fet pokal!
Ja det var allt ja hade o säga från denna gryma helg! :) ja gjorde det:D
(några länkar o kolla in på:) http://www.ckantilopen.com/Default.asp?ArticleID=441874&CategoryID=4245&ArticleOutputTemplateID=161&ArticleStateID=2&ParentID=&ValidDate=2010-05-25
http://folkbladet.se/sport/artikel.aspx?articleid=5221130
http://www1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=220618


Att få sätta på sig den tröjar o stå överst på pllen där känndes så fantastiskt grymmt :) vet att jag är lite seg med bloggandet just nu... men när skolan är klar om nån vecka så ska det skrivas här igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar