söndag 9 maj 2010

Västergötland och race helg!

Nu är jag hemma efter 2 riktigt skojjiga dagar.
Racen då: Igår lördag förstadagen var jag lite seg och inte riktigt så som jag ville. Redan efter en dålig start då jag hamna bakom en seg jävel så tappa jag de 5 i täten och vägen upp dit blev snabbt 30 sekunder innan jag komm in i ett tempo och lyckades hålla det ganska jämt men att plocka in de där sekundrerna själv de är svårt de vill jag lova :D
Slutade 6:a men hade hemskt gärna viljat va med o slåss om de lite högra platserna men det gick tyvärr inte för dagen... Vilken i sin tur gjorde mig otroligt revanch sugen och efter en god natts sömn så gick de snabbt vilj jag lova.

Jag pappa och Leo hittade ett sueper trevligt vandrarhem om vandrar hem nu kan vara trevliga (A) Innan hade jag varit och rullat runt på banan i det tråkiga regniga väret men vet ni? Jag överlevde de!!

Måste säga att det känndes i benen ordenkligt efter lördagen trots att jag inte pumpade ut mig totalt, men jag var så inställd på att köra skiten ur mig att jag inte han tänka på hur benen kände sig...
Idag komm jag i väg rusikigt bra i starten, la mig 3:a efter emil och johan. Bakom mig hade jag fredda som så gärna ville om, men jag hade min plats! Hoppas inte han blev allt för arg (A)
Efter två urusla kurvor så hängde jag med nöd o näppe kvar på hjul på dem men i en lång backa komm jag ikapp, och det blev lite lungt för ett tag! Det är där jag har lite problem med att jag vill så gärna kötta allt jag har. Men lyckades trots allt njuta av lite lugn innan tempot var uppe i fullfart igen!
När vi skule ut på 2 varvet efter 5 km så bestämde jag mig för att köra lite fram till albin som var 20-25 sekunder före och det lyckades jag mala igen. Göt mos, då trodde jag vi skulle vara 4 stycken men johan hade inte krafter för dagen och hade inte hängt med. Men Fredrik han var där!
När det hela skulle avgöras så blev jag sågär avaktande och feg igen o höll mig tryggt efter de som körde som galningar. När jag krossade målinjen så var albin 8 sekunder framför mig och fredrik 4 :) Så nöjd får jag allt vara!

nu är borlänge-tour nästa o gissa om jag ska köra snabbt då!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar