fredag 23 december 2011

4 timmar och 4 minuter senare

Började med svordommar misär och allmänt opepp på att slita i flera timmar i snöslask, lite små blåsigt  och gråare vet jag knappt om det kan bli. turligen så var vyn genom mina G16 linser lite bättre!
Lagom glad vid fika (snickers) pausen men vad gör det, jag var ju själv så drabbade ju ingen annan än mig själv.


Efter dryga timmen på isvägar så började tröttheten att få mig på andra tankar skönt det för när jag tänker tillbaka så är det allt härifrån och frammåt som jag faktiskt minns mer eller mindre. Körde runt på små grusvägar till nybble, in till söderköping, mem, kuddby, ljunga hem. Allt blev som rubriken lyder 4 timmar och 4 minuter, 86 km om du så vill.
vägen mellan mem till kuddby (mot östra husby) valde jag några av de minsta och "finaste" i hopp om att få lite skydd från vinden. Fint var det iallafall och mellan de större vägrna känns det faktiskt som om man är mitt ute i ingenstans, själv!
Geggiga vägar och här var ett av de mest snörika ställena för dagen. har ett gäng andra bilder. Men tro mig de är förbaskat dåliga!

Väl hemma så var det inte långt kvar till skymning då jag alltid ska va så förbannat slö på morgonen när jag sticker ut själv...

Resten av dagen har efterdistans fenomenet slagit till vilket innebär matfrossa, slö, sega ben och sova. sanningen var att jag efter duchen & badet la mig i sängen och sov en timma, gött!

Imorgon är det dags för julafton! Hoppas verkligen att alla ni får det bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar