torsdag 1 december 2011

Vardags Lyx.

Idag hade vi någon arbetsdag i skolan. Det bästa med den var att den var slut redan vid 12. Ne vars, det var rätt intresant lite av dem.

Men på riktigt nu. ska man ägna 5 år eller mer för o bli exempelvis cevilingenjör? Kan man inte lika gärna satsa på cykling, bli proffs & försörja sig på det. Nu fick jag det o franstå som enkelt. Det är jag mycket väl medveten om att det inte är. men det är inte en civilingenjörs utbildning heller.

"Man blir bra på det man gör."

Det kanske är lite riskabelt då du inte har nån garanti på att du blir proffs bara på för att du tränar som en idiot. mycket ska stämma och råkar du ut för någon tråkig skada kan det vara kört. Men då kanske man ändå har massa erfarenheter med sig? Man kanske har skapat sig ett varumärke och kan hjälpa folk med träning.. Det finns mycket. och universitetet lär ju stå kvar några år senare det med!?

Nog om det. bara en liten tanke...

Ioch med att jag sluta så tidigt & kom hem vid 13 så passade jag på att ge mig ut o cykla. körde på vägen då de var torra o fina, första december. Känns lite lustigt måste jag säga.. BORDE VA SNÖ NU!?
Blev iaf en dryg timme i blåsten som var mycket starkare än jag förväntat mig.. Körde lite intervaller och trött som stryk vill jag lova att jag blev.

Imorgone är det ett fett biologi prov. så resten av kvällen ska jag ägna åt pluggandet Wihoooo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar