tisdag 20 december 2011

What to do?

Dagen har varit fantastisk på många sett!
Igår efter mitt mega bästa pass så åkte jag in till stan för att få lite massage/hjälp utav tobias på ryggcity! Väldigt skönt/givande tack för det. Har med mig ett gäng med bålövningar som det ska slitas på med =)


Distans är nyttigt och nu är en perfekt tid att köra! Men det tar sin lilla tid. Dagarna är extremt korta. På torsdag är det vintersolstånd vilket innebär sjukt korta dagar=solen upp:08.44 ner: 15.02 det är inte mycket över 6 timmar.  men det vänder sakta men säkert. Ska man då distansa i fyra-fem timmar är det typ exakt hela tiden det är ljust...

Nu på fredag den 23 startar Rapha 500. som slutar den 31. Alltså, på 8 dagar skall du cykla 500 km. THE FESTIVE 500, RIDE TO REDEMTION. smaka på de orden. låter det inte mäktigt? MEN Är det något för mig?
Jag har inte bestämt mig och har svårt att göra det. Det vore kul på flera sätt: Bra träning, kul att vara med i det, extra motivation att ge sig ut i kylan, köra alla mina fina rundor, gott om tid att tänka och filofisera. och mellan träningen ska jag väl hinna med lite vettigt?
Men samtidigt tänker jag: Att det är min sista vecka innan jag flyttar till falun. Kanske ska jag klämma in lite annan träning? Distansat har jag gjort en hel del den senaste tiden. Det "tar" min tid.

Men å andra sidan gäller det att cykla snabbt. då ska dessa 50 mil nog snart vara klara. Jag har flera bra rundor som bara väntar på att få bli cyklade! Men jag har ju hela 2dagar på mig att fundera tills det drar igång. Men om jag kör så kommer jag verkligen vilja klara det. på gott & ont!

Vad tycker ni? jag behöver er hjälp! är jag helt tokig eller är detta lite vettigt?

Nu ska jag sova för imorgon har jag ett slutprov i Kemi att skriva & julklappar att inhandla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar